بوی پاییز گرفت پیراهنتان ...

 * مرا سفر به کجا می برد؟

کجا نشان قدم ناتمام خواهد ماند؟

و بند کفش به انگشتان نرم فراغت گشوده خواهد شد؟

کجاست جای رسیدن .. و پهن کردن یک فرش

و بی خیال نشستن

و گوش دادن به صدای یک ظرف زیر شیر مجاور؟!

و درکدام پاییز درنگ خواهی کرد

و سطح روح پر از برگ سبز خواهد شد؟

کجاست سنگ رنوس؟

من از مجاورت یک درخت می آیم

که روی پوست آن دستهای ساده غربت

اثر گذاشته بود:

ـــ به یادگار نوشتم خطی ز دلتنگی ...! *

دیدار پاییزی ما بوی باران میداد و بوی عشق :

هوای اطراف سرد بود .. و برگهای نارنجی میلرزیدند .. مثل ما

 آقایان از خودگذشتگی کرده بودند و ایستاده در بیرون

در انتظار آنهایی که قدرت و جسارت باهم بودن را درخود دیده بودند.

و خانمها در فضای نه چندان گرم آن کافی شاپ قرمز رنگ لحظه ها را پیاپی

میشمردند تا شاهد جمعی باشند صمیمی و آگاه.

نمیدانم چه شد که آنهایی که آمدند .. آمدند؟!

آنقدر پاک .. آنقدر صمیمی .. آنقدر خالص.

بعضیها دیر آمدند .. بعضیها زود

بعضیها سردشان بود .. بعضیها غرق در آشنایی دیگران

بعضیها آشنا .. بعضیها غریب

من نمیدانم چه بگویم .. اما صمیمانه از حضور گرمتان ممنونیم.

آنروز گذشت ولی تنها یک خاطره نشد 

 ایمان شد .. دوستی شد .. شادی شد

تمامیش .. از حرفها و آشناییها گرفته تا آن چای و قهوه تیره رنگ و داغ

و سیب زمینی سرخ شده ای که هرگز خریده نشد؟!! (باشد برای بعد جناب صدر.)

زیبا روزی بود در هجوم باد و برگهای پاییزی

و شاهدان و بودگان و یاد کنندگان در آنروز:

hichkas-ptl

که در برگه من چنین نوشت:

محمد / متولد ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۲

( منم من میهمان هر شبت .. لولی وش مغموم

منم من سنگ تیپاخورده رنجور

منم دشنام پست آفرینش .. نغمه ی ناجور )

و تحلیل من : اول امیدوارم که شعرشون رو درست نوشته باشم

چون خطشون خیلی زیبا بود و من نتونستم خوب بخونم!

ایشون عضو یکی از پربارترین مجله های ایران هستند و به عنوان

مترجم در اون فعالیت میکنن .. بسیار مهربان .. صمیمی و شاید

به دلیل اولین آشنایی کم حرف .. خوش تیپ .. پاک .. ایرونی .

که آخر سر هم نفهمیدن تکلیف اون سیب زمینی سرخ کرده چی شد؟

ازشون تشکر میکنیم که مارو قابل دونستن و تشریف اوردن.موفق باشن.

************************************************

faramarzjoon

که در برگه من چنین نوشت:

فرامرز / متولد ۸ شهریور ۱۳۵۹

فرامرز ۲۵ ساله دانشجوی مهندسی برق قدرت

... سارا ( نوشتن این اسم فلسفه ای داره )

که اگر مایل به دونستنش هستید باید نوشته هاش رو بخونید.

و اما تحلیل من:

ایشون از گرگان تشریف آورده بودند .. این همه راه رو فقط به خاطر ما!

شاید باید زیباتر ازشون تشکر میکردیم اما حرکت خودش زیباتر از هر

عملکردی بود . ازشون مچکریم و امیدواریم بتونیم یه روزی جبران کنیم.

ایشون بر عکس جناب هیچکس زیاد حرف زدن .. خوشحالیم که اینقدر

زود با جمع صمیمی شدن .. گاهی تو فکر بودن .. گاهی هم به میز

بغلی نگاهی مینداختن ( که اونم فلسفه ای داره ) .. خوش تیپ .. پاک

پر از حرف و ایده .. عاشقی قدیمی .. نوازنده ای پر توان.

در ضمن ایشون قرار بود عکسها رو برای من بفرستند اما خوش قولی

 کردن و هنوز نفرستادن و ما همچنان منتظر عکاس باشیمون هستیم.

امیدواریم که به هرانچه در دلشه برسه.

***********************************************

king

که در برگه من چنین نوشت :

سهیل /من ۲۴ سال و اندی / متولد گرگان البته خاک دامنگیرش

زیاد وبلاگ نمی نویسم اما وبلاگ نویسان را دوست دارم.

یه وبلاگ دارم به اسم دیوانگی یا یه دنیا عشق. موفق باشید.

و اما تحلیل من :

ایشون هم از گرگان تشریف آورده بودن .. و باخودشون یه همراه

آروم و مهربون رو هم آورده بودن که امیدواریم بهشون خوش گذشته

باشه .. از تحصیلاتشون چیزی ننوشتن گویا فراموش کردن.

آروم .. خوش تیپ .. پاک .. کم حرف .. مهربان .. و با دنیایی ار فکر

که هیچکدومش رو رو نکردن.

اگه اشتباه نکرده باشم یا سرباز بودن یا در شرف سرباز شدن که

بهشون تبریک میگیم و بهترین ها رو براشون ارزومندیم.

*********************************************

khodkar

که در برگه من نوشته بودن:

صدر / متولد  ۳۰ شهریور ۱۳۶۰

یک سری جملات هم نوشتن که من هرچی سعی کردم خط میخیشون

رو ترجمه کنم نتونستم. ایشون رو نمیشه تحلیل کرد چون تنها کسی که

میتونه تحلیلشون کنه خودشون هستن.

اما همینقدر میدونیم که فارغ التحصیل رشته حقوق هستن و در همین

زمینه فعالیت میکنند .. فکری گویا و پربار دارن و ایده های جالب اما یکم

سخت برای اجرا شدن! .. علاقه زیادی به چنگال های یک بار مصرف دارن

البته بیشتر به شکستن اونها علاقه دارن که اینبار موفق نشدن.

گویا کارخونه چنگال سازی یکم باهاشون لجه و از پلاستیک نرم و غیر قابل

شکست استفاده میکنه. خدارو شکر!

قرار بود برای بعضی از گرسنگان جمع زحمت کشیده تو خرج سیب زمینی

بیفتن که گویا گذاشتن به حساب کیانوش * برا جلسه بعد!!!

(*: منطور از کیانوش: برره رو ببینید متوجه میشید)

در هرحال ازشون ممنونیم .. دیر اومدن اما یکی از پرکارترین عضوهای

بلاگ قرار هستن .. چقدر هم زحمت میکشن! مچکریم...!!!

براشون موفقیت آرزو میکنیم.

**********************************************

khodaei

که برایم کوتاه نوشته بودن:

وحید / متولد ۲۱ تیر ۱۳۶۴ / ۲۰ ساله / سرباز

و اما تحلیل من:

ایشون یکی از بامعرفتترین افرادیه که تو زندگی باهاشون آشنا شدیم.

از زمانی که با وبلاگ ما آشنا شدن برامون کم نگذاشتن.

آروم .. خندان .. پر از جنب و جوشهای پنهان .. مهربان .. صمیمی و اگاه

در حال حاضر سرباز هستن که امیدواریم براشون روزای قشنگی تو

سربازخونه رقم بخوره هرچنر که سربازخونه های الان از هتل شرایتون

 بهتر شدن نه؟ .. پس نگرانش نباشید.

یه کلاه خوشگل سرش بود که هرکاری کردیم درش نیاورد اما خنده از رو

لباش محو نشد و این امید به ادامه جلسه رو به همه تزریق میکرد.

ازش ممنونیم که تشریف آورد و امیدواریم بتونیم باهاش همکاری کنیم.

************************************************

faslebieshgh

این موجود دوست داشتنی برایم نوشته بود:

نام مریم / ۲۱ ساله از تهران

و مهمون عزیزم .. عمه گلم الهام

و اما تحلیل من :

ایشون رو اولین باری بود که میدیدیم .. با وجود برنامه هایی که اون شب

داشتن قابل دونسته بودن و تشریف اورده بودن که گویا خیلی هم اشتیاق

دیدن من رو داشتن .. منم از دیدنشون خوشحال شدم.

آروم .. دوست داشتنی .. پر از حرفهای نگفته .. شاداب .. و مهربان

که خیلی عجله داشتن زودتر برن .. اگه معطلشون کردیم به بزرگی خودشون

ببخشن .. امیدواریم زیباترین لحظه هارو زندگی بهشون هدیه بده.

*************************************************

3tadoost

برایم نوشته بود:

مسعود هستم / متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۳ / شغل آزاد / دیپلم کامپیوتر

و اما تحلیل من:

ایشون یکی از با معرفترین و پابرجاترین بچه های قراره .. از اصفهان

تشریف اورده بودن .. و کلی تو سرما انتظار بقیه دوستان رو کشیدن.

یکی از بهترین دوستاییه که هرکس میتونه داشته باشه .. از عضوهای

اصلی این وبلاگ هستن و لطفشون همیشه شامل حال ما بوده.

البته ایشون فقط دستور میدن!!

بیچاره اونی که میخواد اجرا کنه...!!!

گفتن قید کنم هم از نظر جثه لارج هستن و هم پول!! قید کردم مسعود

خان اما همه میدونیم با وجود اصفهانی بودن همیشه برا بچه ها اولین

نفره که دستش تو جیبش میره.

پر حرف .. مملو از فعالیت .. خوش تیپ .. مهربان .. صمیمی .. با وفا

و از خود گذشته برای دادن چای به این طف و انطرف میز.

همکار خودمه در اداره این وبلاگ و ازش ممنونم .. امیدوارم به تمام

آرزوهای زیاد و کمش برسه. موفق باشی دوست من.

*********************************************

eye2eye

برایم نوشت:

حامد / دانشجویترم آخر مهندسی هواپیما / متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۱

سن ۲۲ و نیم ... سرده!

و تحلیل من:

با سرده ای که نوشتن موافقم چون واقعا سرد بود .. اما جسمامون

دلامون گرمه گرم بود .. نه حامد خان؟

ایشون یکی از قدیمی ترین های قرار هستن .. یه مدت نبودن گویا

مافیا دزدیده بودنشون اما سند گذاشتیم درشون آوردیم. ممنون که

تشریف اوردن. گویا خیلی حرفا برا گفتن داشتن اما نزدن.

صمیمی .. آروم .. پاک .. با روحی بزرگ مثل آسمان

امیدواریم یه روزی یه هواپیما برا بچه ها بیاره و هر کی یه دور دوره پارک

رو باهاش بچرخه .. موفق باشی حامد خان و ممنون از حضورت.

راشتی ایشون هم از اون از خود گذشتهای بیرون کافی شاپ بودن که

باهاشون یه خاطره برف بازی هم داریم.

*************************************************

parande-tanha

برام نوشته بود:

امین / متولد ۱۹آذر ۱۳۶۲ / دانشجوی فوق لیسانس هوا فضا دانشگاه شریف

و اما تحلیل ما:

به ایشون کلی مدیونیم .. ایشون هم هیچوقت تنهامون نذاشته.

از اون متعهدای بلاگ اسکایه .. اونقدر مهربونه که باور کردنش مشکله. با

ایشون هم یه خاطره برف بازی داریم .. یه خاطره ذغال هم داریم!!

این امین خان از اون درس خونهای روزگاره .. گویا خیلی لطف کرده که بازم

تو دیدار صمیمانه ما شرکت کرده. ازش ممنونیم.

خوش تیپ / آروم / مهربان / متعهد / امیدوار / و پر از حرفهای نگفته.

ممنون که اومدی امیدواریم که بتونیم جبران کنیم.

ایشون هم جزو دسته ای بودن که دلشون لک زده بود برا سیب زمینی

سرخ کرده .. ببخشید امین خان ایشااله دفعه بعد ۲ تا برا میخریم.

*************************************************

ashegh-80

برام نوشته بودن:

امیر / متولد ۲۷ مهر ۱۳۶۴ / پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک

و اما تحلیل من:

اول اینکه من همیشه ایشون رو امین میخونم .. نمیدونم چرا اما باید اسمشون

رو خوب به خاطر بسپرم که اشتباه نکنم.

دوم اینکه این امیر خان با وجود سن نه چندان زیادش از اون انیشتین های

روزگاره .. هم درس میخونه .. هم کار میکنه در ضمینه فعالیتهای کامپیوتری

و هم هر وقت که ازشون بخوایم قابل میدونن تشریف میارن.

خوش تیپ / خندان / آروم / پر از امید / مهربان / صمیمی و عاشق

من مطمعنم که یکی از دوست داشتنی ترین مهندسای آینده میشه.

براش آرزوی به اوج رشیدن امیدهاش رو میکنیم. موفق باشی.

راستی این امیر خان از اون دوست جون جونیای آقا وحیده. پابرجا باشن.

*************************************************

yasesefid

پرستو / متولد ۲۹ مرداد ۱۳۶۱ / دانشجوی معماری دانشکده هنرهای

 زیبای تهران / شاغل

چون این نوشته هارو خودم نوشتم پس اجازه بدین از خودم چیزی ننویسم.

منم یه دختر ساده ایرونی که افتخار آشنایی با شما دوستای خوب و

امیدوار رو داشت .. فکر میکنم هر چی باید ازم بدونید فهمیدید پس لازم به

ذکر نیست که خدای نکرده از خودم تعریف نکرده باشم.

فقط میتونم بگم از همتون خیلی ممنونم .. خیلی .. خیلی زیاد.

ایکاش همیشه با هم بمونیم .. ایکاش.

اگه یکم بی دقت و بد نوشتم یا به دلتون نشست به بزرگی خودتون ببخشید

باور کنید اونقدر خسته بودم که اگه اصرارهای مسعود خان نبود دست به

کیبورد نمیبردم .. پس از ایشون ممنون باشید.

درهر حال ببخشید اگه نتونستم راضیتون کنم .. خیلی خسته ام .. فردا هم

عازم سفرم .. برام دعا کنید.

کلی کار انجام نشده دارم.

یه چیزی از همتون میخوام:

بیاین همدیگرو فراموش نکنیم ..... همین.

و باز هم ممنونم.

************************************************

مهمانان ما:

پریسای عزیز که قراره در آینده یه بلاگر دوست داشتنی بشه.

الهام خانم عزیز که عمه مریم جون بودن و خیلی خوش اومده بودن.

و یه خانم دوست داشتنی و عزیز دیگه که اسمشون رو فراموش کردم.. ببخشید.

***********************************************

کسانی که با ما تماس گرفتن و ممنونیم از محبت بی پایانشون:

شباهنگ عزیز از انگلستان

فرمانروای خورشید از اهواز

و ترنج عزیز از تهران

( و جناب عادی که ازشون به خوبی یاد کردیم )

********************************************

********************************

و در آخر چیزی نداریم جز تشکری با یک دنیا بوی پاییز

زیباترین پاییز رو براتون آرزومندیم .. تنهایمان مگذارید

عکسا به زودی در صفحه نمایش داده خواهند شد

به امید با هم بودنمان .. باهم ماندنمان

و باهم به اوج رسیدنمان

نظرات 16 + ارسال نظر
مسیح پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:35 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام

ممنون که از این موجود عادی هم یادی کردین

:)

...

*پرنسس* پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:46 ق.ظ http://yasesefid.blogsky.com

امیدوارم خوب شده باشه نگارشش


موفق باشید


خیلییییییییییییییییییییییییییییی خوش گذشت

کومه پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:05 ق.ظ http://www.koome.mihanblog.com/

سلام
خسته نباشید
امیدوارم که خوش گذشته باشه

هیچکس پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:36 ق.ظ http://hichkas-ptl.blogsky.com

سلام
دستهایت پرتوان باد پرنسس! مثل همیشه عالی نوشتی و تحلیل‌های خیلی خوبی هم از بازی داشتی (اینجاست که میگن فردوسی پور بره بوق بزنه‌ها!!!!) ولی گذشته از شوخی گل کاشتی عزیز. سرمای اون روز از صدتا گرما دلپذیرتر بود به جان اون رفقایی که قول سیب زمینی میدن و بحث رو آنچنان عوض می‌کنن که انگار در روی زمین چیزی به اسم سیب زمینی سرخ کرده وجود نداشته و نداره و نخواهد داشت!!!! و اما تحلیل من از تحلیل تو از من: در آینده‌ای نه همچین دور به جرم نشر اکاذیب از دستت شکایت می‌کنم هر جا هم بری پیدات می‌کنم به جز یک جا، اونم پیش امیر خان گل گلابه (؛
دم همگی گرم و سرشون خوش باد!
پیروز باشی.

سه تا دوست ( من خودم و مسعود ) پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:08 ق.ظ http://3tadoost.blogsky

خیلی قرار خوبی بود !
همه ی اونهایی که نیومدن مثل همیشه از دستشون رفت !!!!!!

پ.ن ‌:‌ دستت درد نکنه پرستو خانوم P: ((((:

من خودم و مسعود پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:41 ق.ظ http://3tadoost

اول از پرستو خیلی ممنونم که زحمت تایپ این همه متن را کشید (:

دوم اینکه میخاستم یادی بکنم از دوست عزیزم صنم ؛
کسی که از موسسین اولین قرار بلاگ اسکای بود ! ولی یه چند وقته که سرش شلوغ شده و کمتر وقت میکنه که به دنیای وبلاگ سری بزنه ... (‌ به قول بعضیا : با ما به از این باش ... (; )

یک عزیز دیگه هم قرار بود بیان ولی به دلیل پاره ای مشکلات ( بی معرفتی ؛‌ بی وفایی ؛‌ قرار های خصوصی مهم ! و غیره ... ) نیومدن و قرار شد که توی قرار بعدی همه ی بچه ها را سیب زمینی سرخ کرده مهمون کنن !
محض اطلاع بگم که ایشون خواهر همین پرستو خانوم خودمون هستن P:

و مطلب آخر اینکه :‌ بدونید که دوست خوب بزرگترین سرمایه هست که کسی میتونه داشته باشه . من از ۲سال پیش تا الان به برکت وجود بلاگ اسکای و قرارهای اون تونستم دوستانی پیدا کنم که در یک جمله :‌ عمرا اگه لنگشونو پیدا کنی !!!!

و در پایان از همه کسایی که میان و این وبلاگ را میخونن دعوت میکنم که خجالت را بزارن کنار و حتما توی قرار بعدی ما شرکت کنن ... (:

به امید دیدار ..... (;

پرنده تنها پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:38 ق.ظ http://parande-tanha.blogsky.com

ایول

صدر پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:04 ب.ظ http://khodkar.blogsky.com

صدر پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:14 ب.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام!
............ اون خط هایی که خونده نشد نوشته شده بود:
مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم
هواداران کویش را چو جان خویش پندارم................

همیشه یاد ایامی که زنده کننده خاطرات بهترین لحظات با هم و در کنار هم بودن هستند یکی از بهترین لحظات فراموش نشدنی زندگی است...........

.......// هیچ وقت یادم نمی رود زمانی که اولین قرار واقعی را بعد عمری مجازی سلام کردن به همدیگر و گشت و گذار در بین کلمات بی روح اما پر معنای وبلاگ هامون گذاشتیم!
.......// هیچ وقت یادم نمی ره تمام اون دلهره ها و استرس هایی که برای دیدارها و حواشی اون ها تحول کردیم تا فقط ببینیم همدیگر را !
.......// هیچ وقت یادم نمی ره سرما ها و گرماهایی رو که تحمل کردیم به امید آنکه در کنار هم بودن و اثبات پایدار بودن بکنیم به همگان را !
.......// و هیچ وقت یادم نمی رود تمام قول هایی که همه به همه می دادند و از پی آنها می خندیدند به واسطه اتیمانی که در عمل نکردنشان موج می زد!
........// و هیچ وقت چای های سرد و نوشیدنی های سرد شده در زمستان و گرم شده در تابستان را فراموش نمی کنم !
.....// اینها را هیچ وقت فراموش نمی کنم چون بخشی از من در زندگی من در خاطرات من و در ذهن من شده اند . .../////

از این ها که بگذریم مطمئن باشید سیب زمینی وصال نداده در این قرار را در قرار بعد خواهیم خورد ! قسم یاد می کنم !

موفق باشید
و
همیشه پایدار
صدر

صدر پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:22 ب.ظ http://khodkar.blogsky.com

راستی یادم رفت از پرستو خانم به خاطر زحماتی که می کشن تشکر کنم !
از مسعود و صنم ( نسبتا با معرفت ) هم از طرف خودم و برو بچه های کادر فنی هم تشکر می کنم!
از نور و افکت و تمام کسانی که مارو در ساختن این مجوعه یاری کردن هم تشکر می کنم!

مریم پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:17 ب.ظ http://faslebieshghi.blogsky.com

سلام
اولین بار بود میومدم
خیلی خوش گذشت از همه بهتر اینکه پرستوی عزیز و دوست داشتنی رو دیدم
ولی ببخشید که دیر اومدم و زود رفتم امیدوارم قرار بعدی اینجوری نشه
در کل خیلی خوب بود خیلی خوش گذشت
به امید دیدار بعدی

چشم تو چشم پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:38 ب.ظ http://eye2eye.blogsky.com

خیلی توپ بود ....
از اینکه بچه های قدیمی رو میدیدم خوشحالیدم ...
تو . امین . مسعود . صدر
و حتی بقیه که اولین بار بود .... پریسا . فرامرز ....
امیدوارم بیشتر ببینمتون ..................

شباهنگ جمعه 27 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:27 ق.ظ http://hamnafas.blogsky.com

سلام
صمیمانه از شما عزیزانی که موجب تداوم دوستی و صمیمیت این گروه کوچک و در عین حال فعال و دوست داشتنی هستید ممنونم. به امید افزونی بیش از پیش اعضای حاضر و از جمله حضور خودم.
پاینده باشید و سرفراز

سحر جمعه 27 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:40 ق.ظ http://ghoroob.blogsky.com

اقا مسعود دستت درد نکنه حالا ما یه قرار نتونستیم بیایم ها
بد نبود یه یادی هم از ما می کردی ولی راستش رو بگید چقدر پشت سرم غیبت کردید!!!!!!!!!!!!!!

فرامرز یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:25 ق.ظ http://faramarzjoon.blogsky.com

سلام ..اصلا روم نمیشه اینجا بنویسم ..من از همه دوستان عزیز که لطف داشتند و اون روز منو در جمعشون قبول کردند ممنونم ...از مسعود .پرستو ..صدر.امین ..خدایی...مریم ...در مورد عکسها هم در اولین فرصت ..بابا اینقدر عکسها سنگینه که هر کاری میکنم میل نمیشه ..ولی میفرستم بخدا شرمنده همه بچه ها به خصوص پرستو که متاسفانه مریض بودم و نتونستم قولی که بهش دادم رو عملی کنم ..ولی همین العان دارم عکسها رو میل میکنم

سهیل دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:12 ب.ظ http://king.blogsky.com

سلام
شرمنده کل دوستان
روزگار آدما رو به کجا ها می بره
امیدوارم بازیهای روزگار همیشه بر وفق مراد ما آدما باشه واسه همه آدما .....
مرسی از باعث و متولی این قرار چیزای جالبی توش دیدم فکر نمی کردم یه روز بشه و تو یکی از این قرار ا باشم آدم گرفتاره و هزار مصیبت داداش .!
به هر حال واسه همتون آرزوی موفقیت و کامیابی در زندگیتون دارم
امیدوارم همیشه همین طوری جمعاتون گرم و پر محبت باشه
به امید روزی که همه آزاد بتونن عقاید شونو در هر زمینه ای که دارن بیان کنن ...
والسلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد